Watson Wonders – Berättelsen

Träffa vårt team

Möt vårt team!

David Vesterlund
David VesterlundVD
David Vesterlund grundade I Am Content 2015. Med en gedigen bakgrund inom sälj och en passion för SEO och skrivande växte företaget snabbt. Idag har företaget 10 anställda som jobbar med SEO i över 23 olika länder.
Kristina Hellqvist
Kristina HellqvistByråchef
Kristina anslöt till I Am Content under 2020 i rollen som byråchef. Med över 20 år som ledare inom tillverkande industri har Kristina en tung kompetens inom kvalitetssäkring, leveransprecision och rekrytering.
Jonas Johansson
Jonas JohanssonHead of International Outreach
Jonas rekryterades till I Am Content 2020 och har gjort en kometkarriär på den internationella marknaden. Han tillbringar dagarna i grupper på Slack, Skype och andra digitala kanaler och gör varje månad hundratals affärer.
Fredrik Andersson
Fredrik AnderssonCopywriter / International Content
Fredrik arbetar som SEO-konsult med fokus på SEO-analyser, onpage och content. Han har en bakgrund inom bland annat kommunikation och är vassare med pennan än de flesta skribenterna på marknaden.
Hanna Sjöberg
Hanna SjöbergCopywriter / Webbredaktör
Som tidigare journalist drivs Hanna av nyfikenhet och en passion för att skriva. Arbetsuppgifterna på I Am Content varierar mellan publicering på olika sajter och att skriva texter till kunder inom en mängd branscher.
Jacob Johansson
Jacob JohanssonOutreach Administration
Stina Brage
Stina BrageCopywriter / Outreach
Emanuel Andersson
Emanuel AnderssonAccount Manager
Paulina Malko
Paulina MalkoProjektledare
Alexander Sjöman Elm (konsult)
Alexander Sjöman Elm (konsult)Partner Manager
Alexander har flera års erfarenhet från mediebranschen där han jobbat inom både sälj och analys. Som Partner Manager vårdar och utvecklar han befintliga samarbeten, samt utvärderar eventuella nya samarbeten som ska gynna våra kunder.

”Where’s the best place to hide a dead body?”

Where’s the best place to hide a dead body?

Hur gör man för att bäst bli hittad på internet? Den frågan ställer sig de flesta företagare och marknadsförare, e-handlare och entreprenörer. Vi har vänt på det hela och börjar istället från botten – Var är bästa stället att gömma sig för kunderna så de garanterat inte hittar dig?

Det räcker inte att bara synas

Kunderna måste inte bara hitta din hemsida, de behöver också få en anledning att komma ihåg den. Affärer görs ju inte mellan datorer utan mellan människor. Människor som älskar berättelser, mål, drömmar, problemlösning och visioner.

Vår vision är lika enkel som uppenbar: Vi vill inte att din hemsida ska vara ett lik på botten av Google. Vi vill att kunderna ska hitta ditt företag högt upp i resultatet, tycka om det och köpa av dig – flera gånger om.

Hur gör man för att bäst bli hittat på internet? Den frågan ställer sig de flesta företagare och marknadsförare, e-handlare och entreprenörer. Vi har vänt på det hela och börjar istället från botten – Vart är bästa stället att gömma sig för kunderna – Så de garanterat inte hittar dig?

Vill du synas och bli ihågkommen?

Det räcker inte att kunderna hittar er webbsida, de måsta också komma ihåg den. Affärer görs inte mellan datorer utan mellan människor. Människor som älskar berättelser, mål, drömmar, problemlösning och visioner.

Vår vision är lika enkel som uppenbar: Vi vill inte att din hemsida ska vara ett lik på Googles sida 2. Vi vill att kunderna ska hitta dig, lära känna dig, tycka om dig och köpa av dig – Flera gånger om.

Hjälp Watson, och alla andra kunder, att hitta dig.

Låt SEO-Sherlock och hans team göra jobbet

Låt SEO-Sherlock och hans team göra jobbet

Vi vet att du har många utmaningar i din vardag. Du ska driva din verksamhet, göra affärer, bygga relationer och sälja. Du ska ta hand om dina anställda, rekrytera, avveckla och driva verksamheten framåt. Säkerställa leveranser, betalningar, kvalitet och mycket annat.

Att samtidigt lägga fokus på din digitala strategi är i många fall en sak för mycket. Om du vet att du vill göra det enkelt för kunderna att hitta dig och köpa av dig – låt Sherlock och hans team av specialister göra jobbet.

Sherlocks team av specialister

Sherlock har ett team och ett nätverk specialister inom områden som:

Sherlock blev inte framgångsrik över en natt, det har krävts hårt arbete för att nå den nivå han opererar på idag. Genialitet byggs upp över år av fokus, slit och prövningar.

Vill du ha ett möte med Sherlock och hans team för att ta reda på vilket er nästa steg mot digital storhet är – Boka ett möte med I Am Content.

Vi vet att du har många utmaningar i din vardag. Du ska driva din verksamhet, göra affärer, bygga relationer och sälja. Du ska ta hand om dina anställda, rekrytera, avveckla och driva verksamheten framåt. Säkerställa leveranser, betalningar, kvalité och mycket annat.

Att samtidigt lägga fokus på din digitala strategi och se till att rätt kunderna hittar er är i många fall en sak för mycket.

Om du vet att du vill göra det enkelt för kunderna att hitta dig och köpa av dig – Låt Sherlock och hans team av specialister göra jobbet.

Sherlocks team av specialister

Sherlock har ett team och ett nätverk specialister inom områden som:

Sherlock blev inte framgångsrik över en natt, det har tagit hundratals år av hårt arbete att nå den nivå han opererar på idag. Genialitet och storhet byggs upp över år av fokus, slit och prövningar.

Vill du ha ett möte med Sherlock och hans team för att ta reda på vilket er nästa steg mot digital storhet är – Boka ett möte med oss.

I Am Contents historia

I Am Content Historia

David Vesterlund – också känd som The Sherlock of SEO – satte första spadtaget till SEO-verksamheten redan 2015. Han arbetade då som återförsäljaransvarig inom pensionsbranschen och positionerade sig starkt i sociala medier, drev frågor om digital försäljning och hållbarhet för sin arbetsgivares räkning. Samtidigt kände han en längtan efter något annat.

Med en passion för skrivande och en djupgående analys av sina vägar framåt insåg ”Sherlock” att han behövde hitta ett sätt att bygga sitt varumärke där köparna för hans drömyrke fanns. Samtidigt som han arbetade med försäljning på dagarna byggde han upp ett antal bloggar och webbplatser, rankade upp dem på Google och började få förfrågningar om nya uppdrag – inom Content marketing, Copywriting och SEO.

När allt började ta fart

2017 började bolaget ta sin nuvarande form. Sherlock hade lämnat sin gamla bana och arbetade heltid med uppdrag inom framför allt SEO och Content Marketing. Något år senare började även affären inom Outreach och länkbygge att ta fart. I början av 2020 hade ordet spritt sig och verksamheten växte kraftigt, från att bara omfatta Sherlock Watson till närmare 10 anställda och kunder i 23 länder.

Idag har Sherlock både ett eget team och ett internationellt nätverk av frilansare. Oavsett om ert bolag är mindre och lokalt, där Sherlock själv började, eller internationellt verksamma, så kommer Sherlock sätta ihop en plan för just era mål. I Am Content hjälper ditt företag till bättre synlighet, och hjälper därmed också dina kunder att hitta rätt.

David Vesterlund – också känd som The Sherlock of SEO – satte första spadtaget till SEO-verksamheten redan 2015. Han arbetade då som återförsäljaransvarig inom pensionsbranschen och positionerade sig starkt i sociala medier, drev frågor om digital försäljning och hållbarhet för sin arbetsgivares räkning. Samtidigt kände han en längtan efter något annat. Med en passion för skrivande och en djupgående analys av sina vägar framåt insåg Sherlock att han behövde hitta ett sätt att bygga sitt varumärke där köparna för hans drömyrke fanns. Samtidigt som han arbetade med försäljning på dagarna byggde han upp ett antal bloggar och webbplatser, rankade upp dem på Google och började få förfrågningar om nya uppdrag – Inom Content marketing, Copywriting och SEO.

När allt började ta fart

2017 började bolaget ta sin nuvarande form, Sherlock hade lämnat sin gamla bana och arbetade heltid med uppdrag inom framför allt SEO och Content Marketing. Något år senare började även affären inom Outreach och länkbygge att ta fart. I början av 2020 hade ordet spritt sig och verksamheten växte kraftigt, från att bara omfatta Sherlock Watson till närmare 10 anställda och kunder i 23 länder.

Idag har Sherlock både ett eget team och ett brett internationell nätverk av frilansare.

Oavsett om ert bolag är litet och lokalt, där Sherlock själv började, eller internationellt och verksamma i 20 länder, kommer Sherlock sätta ihop ett team för just era mål.

I Am Content hjälper era kunder att hitta er och på det sättet hjälper vi er att bli bäst på era marknader.

Våra andra verksamheter:

I Am Linked: Vår plattform för internationell Outreach, samarbete med närmare 4000 webbplatser i 23 länder

I Am Content – Wix Partner: Bolaget är exklusiv partner med webbplattformen Wix för Skandinavien (Sverige, Norge & Danmark)

Här servar vi hundratals Wix-användare med webbdesign och SEO.

I Am Growth (Soon to be launched): Vårt systerbolag som hjälper tillväxtbolag, e-handlare, och digitala plattformar att göra Exit genom försäljning av verksamheten eller att växa genom förvärv (Growth by acquisition).