SEO – Sökmotoroptimering

Har du någon gång testat att söka på en relevant mening gällande din verksamhet? Vart positioneras din sida? Webbsidorna du ser överst i sökresultatet är de mest sökmotoroptimerade. Och sannolikheten att din kundgrupp väljer ett av de första resultaten är överhängande. Därav bör du kontinuerligt arbeta med SEO.

En stor andel av dina potentiella kunder kommer troligen starta sitt köp genom en sökning på Google eller någon annan sökmotor. För varje sökning arbetar Googles algoritmer för att inhämta de mest relevanta hemsidorna. Webbsidorna på den första resultatsidan kommer statistiskt sett bli valda.

Därav bör du kontinuerligt SEO-optimera din hemsida. Du kan få mer djupgående fakta kring Googles syn gällande SEO på deras sökcentral. Där kan du läsa om de omfattande processerna som sker varje gång en av dina potentiella kunder skriver en sökning.

Vad betyder SEO-Rocks?

Google-algoritmers existerar för dina kunders skull

Anledningen till att du vill positioneras högt i sökresultaten grundar sig i att vara det främsta alternativet i dina kunders ögon. Trots att vi seo proffs gärna talar om att tjäna Googles ögon handlar SEO-arbetet egentligen om att erbjuda det bästa till dina kunder.

I sökmotorernas yngre dagar upptäcktes fusk-liknande metoder där webbsidor strategiskt placerade ut Keywords samt länkar och därmed gavs en hög rank. I takt med tillväxten av sökmotorers popularitet vidareutvecklades algoritmers med en än mer avancerad teknik. Därav räcker inte utplacerade sökord eller liknande längre.

Sökmotoroptimering är ett omfattande arbete

För att du ska generera en hög rank (position) i så många sökningar som möjligt behöver du bearbeta din webbplats i flertalet aspekter. Arbetet kräver en hel del av dig som sajtägare, både tid- och kunskapsmässigt.

Därför anlitar man oss på I Am Content som SEO-byrå av klienter från alla möjliga branscher. Vi kan bland annat hjälpa dig med:

  • SEO – Sökmotoroptimering
  • Affiliate – Öka din organiska trafik
  • On-Page & Off-Page content
  • Content Marketing
  • AdWords, Facebook annonsering & övrig Social Marketing
  • Copy Writing
  • Webbdesign inkluderat UX
  • EAT – Experience, Authority & Trustworthiness
  • Och mycket mer

SEO-branschens olika delar

Idag kan du inte få en hög placering genom att enbart erbjuda din målgrupp något. Inte ens välskrivet innehåll (content) på din hemsida är tillräckligt. För att Google ska välja ut just din sida av alla behöver du optimera flertalet delar, vilka innefattar hundratals aspekter.

Vi erbjuder en komplett SEO-tjänst där vi hjälper dig att skapa en högkvalitativ och användarvänlig webbplats. Att få en hög position, oberoende vilken sökning dina kunder gör, är av största vikt för att maximera din lönsamhet.

Om du erbjuder en webbsida med nedan utskrivna egenskaper blir du belönad med en hög placering vilket i sin tur ger dig mer naturlig (organisk) trafik.

  • Trovärdig och auktoritär länkprofil – Internt liksom externt
  • Kvalitativt SEO-content samt SEO-bilder
  • Väl utförd Social Marketing
  • Goda poäng enligt EAT-systemet
  • UX-vänlig layout

Vad kan I Am Content göra för dig inom SEO?

SEO är vårat smör och bröd och är helt klart det vi kan allra bäst. Vi tror på vår förmåga och har hittills inte gjort oss själva eller våra kunder besvikna. Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig med SEO så föreslår vi att du kontaktar oss idag och bokar in ett första möte!

Kontakta oss!